Friday 16th of November 2018 06:21:55 PM

Επίδομα παραστάσεως

Επίδομα παραστάσεως

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ (Υπόθεση Αρ. 17/2014)

11 Μαΐου, 2018

[Α. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ - ΝΙΚΟΛΕΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΔΔ]

ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 146, 28, 29 ΚΑΙ 35 ΤΟΥ

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΝΝΑΚΗ ΚΟΚΚΙΝΟΥ

Αιτητή,

-και-

ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΚΥΠΡΟΥ

Καθ’ ης η αίτηση.

 

Κ. Χαραλάμπους, για Παπαδόπουλος, Λυκούργος & Σία Δ.Ε.Π.Ε., για τον αιτητή.

Α. Κουντουρή - Παπαευσταθίου (κα), για Τάσσος Παπαδόπουλος και Συνεργάτες Δ.Ε.Π.Ε., για την καθ’ ης η αίτηση.

Ο αιτητής, με την

παρούσα προσφυγή, ζητά την ακόλουθη θεραπεία:

«Δήλωση ή/και Απόφαση του Σεβαστού Δικαστηρίου ότι πράξη και/ή απόφαση της Καθ’ ης η Αίτηση η οποία γνωστοποιήθηκε στον Αιτητή στις 3.11.2013, καταβολής ή/και πληρωμής στον Αιτητή του ποσού των €4.020,43 ως μηνιαία σύνταξη, σύμφωνα με το απόκομμα μισθοδοσίας ημερ. 25.10.2013 (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α στην παρούσα), μη λαμβάνοντας στον υπολογισμό της το επίδομα παραστάσεως αξίας €18.000,00 ετησίως, είναι άκυρη ή/και παράνομη ή/και στερείται νομικού αποτελέσματος.

Τα πραγματικά γεγονότα της περίπτωσης είναι τα ακόλουθα:

Ο αιτητής διορίστηκε στη θέση του Γενικού Διευθυντή της καθ' ης η αίτηση στις 2/1/2001, θέση από την οποία και αφυπηρέτησε την 1/8/2013, λόγω ορίου ηλικίας.

Ο Προϊστάμενος του Λογιστηρίου της καθ' ης η αίτηση, κατά τον υπολογισμό των συνταξιοδοτικών ωφελημάτων του αιτητή για την αφυπηρέτησή του, απέστειλε στις 29/8/2013 προς το Γενικό Ελεγκτή της Δημοκρατίας το σχετικό Έντυπο «Στοιχεία και Υπολογισμός Σύνταξης με βάση τους Σχετικούς περί Συντάξεων Νόμους», στο οποίο υπολογίστηκαν για σκοπούς σύνταξης ο βασικός μισθός που ελάμβανε ο αιτητής, αυξήσεις μισθών, τιμαριθμικό επίδομα και το επίδομα παράστασης, για έλεγχο, προκειμένου να είναι δυνατή η καταβολή των ωφελημάτων αυτών προς τον αιτητή.

Ο Γενικός Ελεγκτής με επιστολή του ημερομηνίας 5/9/2013 προς την καθ' ης η αίτηση, διαπίστωσε ότι στον υπολογισμό των συνταξιοδοτικών ωφελημάτων του αιτητή, συμπεριλήφθηκε στις ετήσιες συντάξιμες απολαβές και το επίδομα παραστάσεως ύψους €18.000, το οποίο παραχωρείτο στο Γενικό Διευθυντή. Διατυπώθηκε η άποψη ότι στον περί Προϋπολογισμού της Αρχής Λιμένων Κύπρου Νόμο, δεν υφίσταται ρητή διάταξη που να προβλέπει ότι το επίδομα παραστάσεως που καταβάλλεται, είναι συντάξιμο. Κατά την άποψη του Γενικού Ελεγκτή, η απουσία τέτοιας ρητής διάταξης, οδηγούσε στο συμπέρασμα ότι το επίδομα παραστάσεως, δεν είναι συντάξιμο και ως εκ τούτου, δε θα έπρεπε να περιληφθεί στις συντάξιμες του απολαβές. Ζητήθηκε στη βάση τούτου, η υποβολή εκ μέρους της καθ’ ης η αίτηση, νέου διορθωμένου εντύπου υπολογισμού των συνταξιοδοτικών ωφελημάτων του αιτητή.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της καθ' ης η αίτηση, ενημερώθηκε για το ζήτημα, κατά τη συνεδρία ημερομηνίας 4.9.2013. Στις 9.9.2013, η καθ' ης η αίτηση, απέστειλε προς την Ελεγκτική

Υπηρεσία, το αναθεωρημένο έντυπο σε σχέση με τα συνταξιοδοτικά ωφελήματα του αιτητή.

Τον Οκτώβριο του 2013, η καθ' ης η αίτηση κατέβαλε τη μηνιαία σύνταξη του αιτητή, συμμορφούμενη με τις υποδείξεις της Ελεγκτικής Υπηρεσίας. Σύμφωνα με το σχετικό απόκομμα της μισθοδοσίας ημερομηνίας 25/10/2013 που γνωστοποιήθηκε στον αιτητή στις 3/11/2013, δεν λαμβάνεται στον υπολογισμό της μηνιαίας σύνταξης το επίδομα παραστάσεως αξίας €18.000,00 ετησίως. Την πιο πάνω απόφαση είναι που ο αιτητής προσβάλλει με την παρούσα προσφυγή.

Σημειώνεται ότι ο αιτητής στις 3/11/2013, με επιστολή του προς το Γενικό Διευθυντή της καθ' ης αίτηση, εξέφρασε τη διαφωνία του με τον τρόπο υπολογισμού του ποσού της μηνιαίας του σύνταξης, θεωρώντας ότι στο ποσό αυτό θα έπρεπε να υπολογιστεί και το ποσό των €18.000 που ελάμβανε ως επίδομα παραστάσεως, κατά την περίοδο που υπηρετούσε ως Γενικός Διευθυντής.

Στις 13/12/2013, η καθ' ης η αίτηση ενημέρωσε τον αιτητή για τις θέσεις της Γενικής Ελέγκτριας της Δημοκρατίας, αναφορικά με τον τρόπο υπολογισμού των συνταξιοδοτικών του ωφελημάτων, ότι δηλαδή το επίδομα παραστάσεως που ο ίδιος ελάμβανε κατά το χρόνο της υπηρεσίας του ως Γενικός Διευθυντής, δεν μπορούσε να υπολογιστεί στα συνταξιοδοτικά του ωφελήματα, αφού δεν υπήρχε σχετική πρόνοια στον Προϋπολογισμό της Αρχής Λιμένων Κύπρου.

Τη νομιμότητα της πιο πάνω απόφασης, ο αιτητής αμφισβήτησε με την προσφυγή του αρ. 278/2014.                                                Η αδελφή Δικαστής του

Διοικητικού Δικαστηρίου Ε. Γαβριήλ, με απόφαση της ημερομηνίας 30/4/2018, απέρριψε την προσφυγή και επικύρωσε την προσβαλλόμενη απόφαση.

Ταύτιση με την προηγούμενη προσφυγή

 

Η Δικαστής του Διοικητικού Δικαστηρίου Αγνή Ευσταθίου διαπίστωσε ταύτιση με τους προβαλλόμενους στην προσφυγή αρ. 278/2014 ισχυρισμούς του αιτητή. Η μόνη διαφοροποίηση που παρατηρείται, αφορά το περιεχόμενο των προσβαλλόμενων αποφάσεων. Ειδικότερα, η προσφυγή αρ. 278/2014 αφορά την απόφαση της καθ’ ης η αίτηση να μην συμπεριλάβει στα συνταξιοδοτικά ωφελήματα του αιτητή το επίδομα παραστάσεως (ως εφάπαξ ποσό στα συνταξιοδοτικά ωφελήματα) ενώ η παρούσα προσφυγή, την απόφαση της καθ’ ης η αίτηση να μην συμπεριλάβει το επίδομα παραστάσεως στη μηνιαία σύνταξη.

 

Κρίνω, τόνισε η Δικαστής Ευσταθίου, ότι πρόκειται για συναφή και αλληλένδετα ζητήματα και τα όσα η αδελφή Δικαστής Ε. Γαβριήλ αποφάσισε στην προσφυγή αρ. 278/2014 μεταξύ των ιδίων διαδίκων, τα οποία παρατίθενται ακολούθως και με τα οποία συμφωνώ απόλυτα, τυγχάνουν απόλυτης εφαρμογής και στην εξεταζόμενη υπόθεση.

Απορρίπτοντας την προσφυγή, η κ. Ευσταθίου, επικαλέστηκε την προηγούμενη απόφαση στην προσφυγή αρ. 278/2014, όπου επισημάνθηκε πως:

Στη βάση του Κανονισμού 41 της Κ.Δ.Π. 114/97, ο οποίος παραπέμπει στον περί Συντάξεων Νόμο, στην έννοια του όρου «συντάξιμες απολαβές», όπως αυτός ερμηνεύεται στις διατάξεις του άρθρου 2, δεν περιλαμβάνεται το επίδομα παραστάσεως. Ως εκ τούτου, είναι ο ισχυρισμός της καθ' ης η αίτηση, ότι η προσβαλλόμενη απόφαση, ήταν ορθή και σύμφωνα με τη σχετική επί του θέματος νομοθεσία.

Στον κανονισμό 41 των περί Αρχής Λιμένων Κύπρου (Οροι Υπηρεσίας Υπαλλήλων) Κανονισμών του 1997, Κ.Δ.Π. 114/97, ορίζονται τα ακόλουθα:

«41. Τα ωφελήματα αφυπηρέτησης των μόνιμων συνταξιούχων υπαλλήλων είναι αυτά που καθορίζονται από τον περί Συντάξεων Νόμο ή άλλο νόμο που τον τροποποιεί ή τον αντικαθιστά και οποιουσδήποτε κανονισμούς που εκδίδονται δυνάμει αυτού».

Στο άρθρο 2 των περί Συντάξεων Νόμων του 1997 έως (Αρ. 2) του 2012, Ν. 97(I)/97, αναφέρονται τα εξής:

«"Συντάξιμες απολαβές" σημαίνει τον ετήσιο βασικό μισθό και το τιμαριθμικό επίδομα που καταβάλλονται στον υπάλληλο κατά την ημερομηνία της αφυπηρέτησής του και περιλαμβάνει στην περίπτωση Αστυνομικού το επίδομα καλής διαγωγής και το επίδομα αξίας και στην περίπτωση δεσμοφύλακα το επίδομα καλής διαγωγής, αλλά δεν περιλαμβάνει το δέκατο τρίτο μισθό ή οποιοδήποτε άλλο επίδομα ή άλλες απολαβές οποιασδήποτε μορφής.

Προκύπτει εκ των ανωτέρω νομοθετικών διατάξεων, ότι το επίδομα παραστάσεως, δεν περιλαμβάνεται στις συντάξιμες απολαβές".

 

 

μες απολαβές».

 

 

 



Πρόσθεσε ένα σχόλιο